Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee

Vrienden voor het leven

Lopen lukt nog net, praten gaat al moeilijk. En daarom staken zijn collega-vrachtwagenchauffeurs de 62-jarige Rob Palmen een hart onder de riem. Rob lijdt aan de spierziekte ALS.

Solidariteit

Bij een ernstige ziekte zijn er niet alleen medische problemen. Het wegvallen van een sociaal netwerk kan zeker zo pijnlijk zijn. Dat merkte Rob toen hij in 2017 de diagnose ALS kreeg. Onder weinig collega's is de solidariteit zo hecht als onder vrachtwagenchauffeurs. Zijn kinderen en de stichting Noah4All zorgden ervoor dat Rob nog een laatste keer een rit kon maken in een vrachtwagen.

Video: Vrienden voor het leven

Emotioneel

"We hebben gevraagd of hij het laatste stukje, de laatste 500 meter, zelf nog wilde rijden, maar daar was hij te emotioneel voor, dat ging hem niet meer lukken", vertelt zijn dochter Jennie, die Rob begeleidde in de vrachtwagen. "Ik ben eerlijk. Toen we hier het terrein opreden hield ik het haast niet meer droog. Toen ik zag wat hier allemaal stond, toen zijn we toch wel even beginnen te janken, ja."

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee