Meer informatie

Onze Buurt wordt dit jaar voor de zesde keer georganiseerd door de woningcorporaties die verenigd zijn in Ons Limburg, samen met het Oranje Fonds en Provincie Limburg. L1 en VIALimburg steunen de actie.
Onze Buurt

Terug naar overzicht Onze Buurt Award

Recordaantal inschrijvingen

98 initiatieven hebben zich aangemeld voor de Onze Buurt Award. En dat is een recordaantal. Bij de laatste editie in 2017 was het aantal 77. De inzendingen komen uit de hele provincie.

Prijzenpot van 60.000 euro

Uit de 98 inzendingen worden de zes beste geselecteerd. Half november presenteren deze zes finalisten zichzelf voor de jury en dan wordt het beste project gekozen dat de hoofdprijs wint. Er is een prijzenpot van 60.000 euro. Dit bedrag wordt verdeeld in een flink (door)startkapitaal voor het project dat als beste uit de bus komt en 5 stevige troostprijzen. De prijsuitreiking is op 29 november tijdens het ‘Wij zijn Limburg’ festival van de Vereniging Limburg in Zeezicht Heerlen.

Finalisten 2018

Onderstaande projecten sprongen er volgens de jury uit en zijn geselecteerd om door te gaan naar de finale:

• Droom- en Doeplein - Heerlen
  • Kom op de soep en beweeg - Afferden
  • Coffee&work - Maastricht
  • Spelend Kind - Kerkrade
  • Kloostertuin ’t Laefhoes - America
  • Buurzaam Koken Kids - Maastricht

De projecten zijn uitgekozen op het vermogen tot verbinden, duurzaamheid, originaliteit en vooral draagvlak. Vooral projecten die vanuit de bevolking komen en waarbij buurtbewoners zelf de kar trekken, scoorden hoog bij de juryleden.