Gebrookerbos

Dit is een van de projecten van Gebrookerbos, waarbij bewoners zelf ideeën hebben ingebracht voor de inrichting van een leeg stuk grond in Heerlen. Meer weten? Kijk op de website

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee

Powervrouwen in Lotbroek

Knuffelen met de alpaca's. Dat kan in Lotbroek, waar buurtbewoners het initiatief namen om een dierenweide te maken. Vooral de vrouwen in Lotbroek maakten die droom waar. "Wij zijn echte powervrouwen."

Heerlijk voor de buurt

Marianne Prickaerts is een van de vrijwilligers die de schouders onder het project zette. "Met z'n vieren hebben we besloten om hier dieren te gaan zetten. We hebben alpaca's en herten en knobbelganzen en kippen. Voor de buurt is het heerlijk. Hier komen veel kinderen, en veel mensen in een rolstoel."

Vechten

Het project strandde na klachten van een buurtbewoner. "We hebben een rotte appel hier in de wijk. Die heeft ons voor de rechter gedaagd, toen hebben we alle dieren moeten wegdoen, en de hokken moeten afbreken. Dat was moeilijk. Maar nu hebben we een nieuwe vergunning. Daar hebben we echt voor moeten vechten."

De dierenweide in Lotbroek opent op zaterdag 27 april. Het park is vrij toegankelijk.

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee