Ook een mooi initiatief?
Deel het!

Het oliemannetje van de Donderberg

Noem een project in de Roermondse wijk Donderberg, en Sami Sezin kent het. Hij is de spil in de wijk. Via de stichting Wel.kom ondersteunt Sami de wijkraad, de bewonersoverleggen en de initiatieven die in de buurt ontstaan.

Met veel energie en enthousiasme

Een uitdaging, niet in het minst omdat de Donderberg inwoners van ruim 90 verschillende nationaliteiten kent. Met veel energie en enthousiasme probeert opbouwwerker Sami de Donderberg bij elkaar te brengen. "Het is vooral ook volhouden. Dikke huid kweken, volhouden, veel geduld hebben. De wijkbewoners en vrijwilligers die zich inzetten met hun tomeloze energie en oneindig geduld, blijven steunen, blijven stimuleren, blijven enthousiasmeren."

Video: Het oliemannetje van de Donderberg

Zo doen we dat op de Donderberg

Een wijk is meer dan een verzameling huizen, wegen en voorzieningen. De leefbaarheid wordt bepaald door de mensen die er wonen. Dat begrijpen ze in de Roermondse wijk Donderberg heel goed. Overal duiken projecten en activiteiten op. Of het nu iets met koken, sporten of tuinieren is, ze doen het allemaal. Het liefst samen want zo krijgen ze dingen voor elkaar. Zo wordt de wijk steeds mooier, fijner en sterker.