Maatjes met Levanto

Ook een mooi initiatief?
Deel het!

Maatjes met Levanto

Jack heeft een straatfobie, hij durft alleen de deur niet uit. Dankzij Marco komt hij toch onder de mensen. Als maatjes maken ze samen regelmatig een rondje door de buurt. "Juist door die psychische kwetsbaarheid, zijn mensen vaak eenzaam."

Iets eenvoudigs

"Ze hebben wel contact met hulpverleners en familie, maar ze voelen zich toch vaak eenzaam. Er is weinig contact met mensen buiten de psychiatrie. Juist daarom hebben wij met de Levanto-groep dit maatjesproject." Het is een initiatief van familieleden, van vrijwilligers en hulpverleners. We doen iets eenvoudigs samen, zodat mensen het gevoel krijgen dat ze weer meedoen", aldus Marco Piette van het Levanto Maatjesproject.

Nominatie Appeltje van Oranje

Het initiatief leverde Levanto een nominatie op als Appeltje van Oranje, als een voor de beste sociale projecten van Nederland. Hoewel ze de hoofdprijs in mei niet krijgen, was de nominatie wel een mooie erkenning. Wellicht brengt het meer mensen ertoe om zich aan te melden als buddy. Dat zou een goed idee zijn, zo vindt Jack de Roy van Zuydewijn. "Er staan nog een hoop mensen op de wachtlijst. Die hebben ook een maatje nodig zoals ik."

Ook een mooi initiatief?
Deel het!