Meer info

Stichting OKé Roerdalen heeft een ruimte op het terrein van basisschool De Draaiende Wieken, Streekelsweg 6 in Posterholt. De medewerkers zijn elke maandag, woensdag, donderdag en vrijdag aanwezig tussen 11.00 en 14.00 uur. Telefoon: 06 46 01 60 50.

Ook een mooi initiatief?
Deel het!

Knokken voor de kleine beurs

Hoe bereik je mensen die onder de armoedegrens zitten? Het blijft een grote uitdaging. Anja Twiss bundelt bij Oke Roerdalen alle hulp, van kleren tot computer. Om de drempel zo laag mogelijk te maken. En er wacht, in het centrum naast de basisschool, altijd een kopje koffie. "Ontmoeten is voor ons heel belangrijk. Om mensen binnen te krijgen. Zodat ze kunnen zien: we kunnen een kop koffie drinken. Maar we kunnen ook gewoon vertellen wat ons dwars zit. Of ze helpen ons met papieren. Want we willen op de eerste plaats echt de mensen helpen."

Video: Knokken voor de kleine beurs

Voor iedereen

Stichting OKé Roerdalen in Posterholt organiseert vele leuke activiteiten die voor iedereen toegankelijk zijn. De stichting is bedoeld om mensen op een laagdrempelige manier deel te laten nemen aan activiteiten. Zo kunnen mensen bij Stichting OKé Roerdalen leren fietsen. De stichting wil ook naailessen gaan aanbieden. Ook kunnen medewerkers helpen bij het invullen van formulieren zoals die van de zorgverzekering of van de overheid. Verder heeft de stichting het project Computerloos overgenomen van Menswel. Ten slotte is er Samenspraak: een koffie-uurtje voor anderstaligen en Nederlandstaligen om te leren van elkaars cultuur en om Nederlands te leren spreken.

Al deze activiteiten kunnen georganiseerd worden met de opbrengst van kringloopwinkel Petit Beurs. Een ander doel van de stichting is het verminderen van eenzaamheid. De deur staat daarom altijd open voor mensen die gewoon een kopje koffie of thee willen komen drinken en een praatje willen maken.

Ook een mooi initiatief?
Deel het!