Ook een mooi initiatief?
Deel het!
Terug naar overzicht De Buurderij

Kennismaken met boeren en buren

In Sittard opent op 6 september de 15de Buurderij van Nederland. Bij een Buurderij kun je lokale groenten, fruit, brood, zuivel, vleeswaren, streekproducten en artisanale bereidingen kopen, rechtstreeks van de productent. En: je ontmoet ook nog eens mensen uit de buurt.

Samen online aankopen rechtstreeks bij de boer

Met een vrolijk web platform brengt Boeren & Buren consumenten en producenten samen en doe je als Buur online boodschappen rechtstreeks bij de landbouwers. Op het moment dat de producten verdeeld worden, ontmoeten de Buren en Boeren elkaar op een aangename locatie tijdens een wekelijkse boerenmarkt, de “Buurderij” genaamd. In Sittard vinden de bijeenkomsten plaats in het MFC van de Gemmakerk aan de Bremstraat 7. Buren bestellen wanneer ze willen en hoe vaak ze willen zonder verplichtingen, minimumbestelling, vaste pakketten of een abonnement.

Elkaar ontmoeten tijdens een wekelijkse boerenmarkt

Sociaal ondernemerschap

Het concept Boeren & Buren doet lokaal beroep op ondernemende mensen, de zogenaamde Buurderij-Verantwoordelijken die instaan voor de communicatie met de producenten en de uitbouw van een lokaal ledennetwerk. Zij zorgen in eerste instantie voor een gevarieerd aanbod van lokaal lekkers en maken van boodschappen doen opnieuw een sociale en ontspannende ervaring. “Met de opening van de Buurderij in Sittard willen we dan ook duidelijk laten zien dat alle mensen met een hart voor lokale land- en tuinbouw in aanmerking komen om in zijn of haar buurt zelf een Buurderij-project op te starten!”, vertelt Jeroen Oonincx, Buurderij-verantwoordelijke.