De Donderberg

Er gebeurt veel op de Donderberg. Overal duiken projecten en activiteiten op. Of het nu iets met koken, sporten of tuinieren is, het kan allemaal. Het liefst samen want zo krijgen we dingen voor elkaar. Daar krijgen we energie van. De wijk wordt steeds mooier, fijner en sterker.

Op de Donderberg wonen, werken en leven wel tachtig nationaliteiten bij elkaar. Met zoveel diversiteit blinkt iedereen wel ergens in uit. Zo zorgen we er met z’n allen voor dat de Donderberg een fijne wijk is en ook blijft. Kijk eens op www.donderbergroermond.nl of op Facebook @donderbergroermond.

Terug naar overzicht WOP-jeugd

Hoe zou jij de Donderberg verbeteren?

In de Donderberg in Roermond werken provincie, gemeente en woningcorporaties sinds 2012 samen aan de ontwikkeling van de wijk. Er is al veel gebeurd, maar er is ook nog veel werk aan de winkel. Criminaliteit en overlast, hoge werkloosheid, ongezonde levensstijl, eenzaamheid en een lage integratie zijn nog steeds problemen die spelen. In dat kader gaan 70 leerlingen van 3 middelbare scholen in het project Jeugd-WOP aan de slag met de vraag: Hoe zou jij de Donderberg verbeteren?

Aftrap

Tijdens de aftrap van het project op 30 november 2017 kwamen de eerste ideeën al opborrelen. Gekleurde huizen, een sportdag voor ouderen en een leegstaand pand inrichten als ontmoetingsplek voor jongeren. De leerlingen van BC Broekhin, Lyceum Schöndeln en Niekee werken de ideeën uit tot haalbare plannen en presenteren deze in april 2018 aan een jury. De bedoeling is dat de plannen ook echt worden uitgevoerd.