Meer informatie over deze wedstrijd vind je op de website van Onze Buurt

Terug naar overzicht Onze Buurt 2019

Heb jij een origineel idee voor jouw buurt?

Een kookclub voor hangjongeren, open dorpstuin, fiets klus project, tuinwerkgroep van ex-verslaafden: in wijken en dorpen bedenken vrijwilligers vaak prachtige plannen die de buurt een beetje fraaier maken. Onze Buurt helpt de beste plannen van Limburg met een (door)startkapitaal dat kan oplopen tot tienduizenden euro’s. Inschrijven om kans te maken op het budget, kan dit jaar tot en met 23 augustus.

Eisen

Projecten moeten aan een aantal eisen voldoen om in aanmerking te komen voor nominatie: het plan moet bijdragen aan samenhang of verbinding tussen bevolkingsgroepen, het moet een origineel plan zijn of een originele invalshoek hebben en de initiatiefnemers moeten duidelijk kunnen maken waarvoor precies het geld van Onze Buurt nodig is. Het mag om een nieuw project gaan of een volgende fase van een bestaand project. De exacte criteria staan op de site www.onzebuurt.eu.

Inspirerende voorbeelden

De inschrijfperiode loopt tot en met 23 augustus 2019. Dan bekijkt de jury welke zes plannen in aanmerking komen voor de hoofdprijs. Deze plannen krijgen in de herfst royaal aandacht in filmpjes en verhalen bij L1, De Limburger en VIALimburg. Daarmee zijn de projecten meteen het inspirerend voorbeeld voor anderen in Limburg. Alle genomineerden presenteren hun plan ook voor de jury. Daarna kiest de jury de winnaar. Dat project krijgt de hoofdprijs, maar de vijf andere projecten gaan niet met lege handen naar huis.