BOSSpark
Spil in de Wijk

Terug naar overzicht BOSSpark Sittard

Harrie is de spil in de wijk

De twinkel in zijn ogen laat zien hoe trots Harrie is. Trots op 'zijn' BOSSpark dat sinds 2012 op de oude voetbalvelden van Sporting Sittard groeit. Terwijl de koeien hier graasden ontstond er een buurtinitiatief om de velden te adopteren. "We maakten plannen en zochten partners op. Iedereen deed mee", vertelt Harrie. "Ik was net met vervroegd pensioen en had vier kleinkinderen in de buurt wonen. Ik vroeg mij af: Waar kunnen die nou tegenwoordig nog lekker spelen?" Harrie besloot zich daar voor in te gaan zetten. Zo ontstond BOSSpark.

BOSSwachter

'BOSS' staat voor bewegen & ontmoeten & sport & spel en dat is precies wat er nu volop gebeurt. Het hesje dat Harrie laatst kreeg, met 'BOSSwachter' er op, laat zien hoe betrokken hij is. Iedereen spreekt hem aan, vanochtend (boomplantdag) hadden we een leuke activiteit met veel kids, ambtenaren en twee wethouders. "BOSSpark kreeg 24 schaduwbomen cadeau", zegt Harrie trots. "Het wordt hier nog fijner in de zomer!" Zijn dromen zijn klein: hij plant de komende maand zelf een 'walnotenboom' met een bordje en daarop zijn naam en die van de kleinkinderen. 'Ach, ja, dan laat ik wat na...', zegt Harrie.

Het wordt hier nog fijner in de zomer!

Grote dromen

Grote dromen heeft Harrie ook: het veld met heuveltjes wordt een prachtige buiten-beweegplek voor senioren. Samen met bestuur, buurt, vrijwilligers en partners zoals de fysiotherapeut, bedenkt hij hoe het moet worden. "Dit gaat ook vast en zeker lukken", zegt hij nuchter. En aangezien we om ons heen al zoveel zien: het BOSShuis, Jeu de Boulesbaan, Speelcourt, Calisthenic-park, Speeltuintje, Cruyffcourt, Basketveld (ook ijsbaan in de winter), MarkLammersPlaza, 400 meter-ronde, sprintstroken en diverse beweegtoestellen, ... twijfelen wij daar niet aan!

Spil in de wijk

Dagelijks zijn vele Limburgse professionals aan de slag in jouw wijk of dorp om iedereen te helpen. Bijvoorbeeld rond school, voor onze gezondheid of bij het schoon en veilig houden van onze omgeving. Ze leveren goed werk. En… er zitten vaak bijzondere mensen bij die echte sleutelfiguren zijn in onze wijken en dorpen. Deze ‘spillen in de wijk’ worden op 21 juni 2018 in het zonnetje gezet tijdens de tweede netwerkconferentie van Spil in de Wijk.

Dit artikel is afkomstig van de website van Spil in de wijk. Tekst: Doenja Urlings