Ook een mooi initiatief?
Deel het!

Een emotioneel alaaf

Een emotioneel alaaf voor een overleden zoon. Anja Vermeeren uit Wijnandsrade verloor haar gehandicapte zoon Raymond. Om hem te gedenken, organiseert ze ieder jaar weer een carnavalsbijeenkomst voor mensen met een beperking. "Iedereen hoort erbij, voor Raymond."

Zijn feest, nog steeds

"Hij is gestorven aan de ziekte van Huntington", vertelt Anja. "En het enige wat hij zou willen is dat we door zouden zijn gegaan. Ik vind het gewoon belangrijk dat bijzondere mensen en gezonde mensen echt carnaval kunnen vieren. En niet apart, gescheiden van elkaar. Gewoon, een feest, zoals het hoort. En grijpt het aan? Nee, het is eigenlijk een feest, het is prima zo. Zijn feest, nog steeds."

Het Tiende Riek

Anja kreeg dit jaar een koninklijke onderscheiding voor haar inzet. Haar passie leidde in 2010 tot het uitroepen van een vorst bij de carnavalsvereniging voor mensen met een beperking, het Tiende Riek. Ondanks het feit dat haar zoon Raymond in 2015 overleed, bleef Anja doorgaan met de carnavalsvereniging.

De prinses van 2020 van het Tiende Riek werd de vrolijke Demi Hofman. De blijdschap bleef niet beperkt tot de kroning van carnavalsprinses. Demi liet het publiek onder groot gejuich ook weten dat ze binnenkort gaat trouwen.

Ook een mooi initiatief?
Deel het!