Ook een mooi initiatief?
Deel het!

Be-jen in Afferden

Hoe kunnen de ouderen in Afferden langer gezond samen leven? Die vraag stelde zich de werkgroep Stichting Bevordering Leefbaarheid Ouderen Afferden. Het leidde vier jaar geleden tot de opening van een ontmoetingscentrum aan het water. Het trefpunt 'Be-jen' bleek te voorzien in een grote behoefte. Tientallen ouderen komen dagelijks in de huiskamer voor een babbeltje, een kopje thee, een geschiedenispresentatie of een potje kaarten.

Nabuurschap

"Wij weten van de huisartsenpraktijk dat sinds wij open zijn, de ouderen ook veel minder vaak bij de huisarts komen", zo zegt Elly van Geel van de stichting BLOA. "Het doet de mensen gewoon goed. Het is ook heerlijk om hier te zijn. Het geeft gewoon invulling aan je leven". De Stichting heeft 750 euro ontvangen van Noaberzorg Nederland om het project 'Kom Op De Soep' in Afferden verder uit te rollen. Milsbeek, Ottersum en Heijen gaan het voorbeeld van Afferden volgen met een huiskamer voor ouderen.

Video: Be-jen in Afferden