Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Terug naar overzicht Wij zijn Limburg

1000 kilometer lijnen getrokken

Ruim 41 jaar heeft hij erover gedaan, maar Willie Hell bereikt deze maand een mooie mijlpaal. Hij trok meer dan 1000 kilometer aan kalklijnen bij zijn voetbalclub Geleen-Zuid. En dan heeft de club de lijnen van de strafschopgebieden nog niet meegeteld. Willie is gepensioneerd, en werkt ondertussen al 4 decennia in het Geleense voetbal. Via COV, Quick '08 en SV Kluis kwam hij bij de fusieclub Geleen-Zuid terecht. Daar profiteren honderden voetballers van de inzet van Willie.

Video: 1000 kilometer lijntrekken

Onmisbaar

Er zouden geen voetbalclubs bestaan als er geen Willie’s waren die kilometers lijnen trekken op het veld of de kantine draaiend houden, het materiaal in orde brengen en toernooien organiseren. Vrijwilligers die hun inzet belangeloos doen, zijn onmisbaar. Dat geldt niet alleen voor de voetbalclub maar voor alle (sport-)verenigingen. Misschien schuilt er in jou ook een vrijwilliger…

Ook vrijwilligerswerk doen?

De Provincie Limburg werkt samen met diverse maatschappelijke organisaties. Veel van hen maken gebruik van vrijwilligers. Door goed samen te werken wordt kennisuitwisseling bevorderd tussen de verschillende organisaties en worden sociale verbanden versterkt. Uiteindelijk met als doel dat zoveel mogelijk mensen een rol kunnen spelen in de samenleving. In het beleidskader Maatschappelijke Organisaties 2017-2020 kun je lezen hoe de maatschappelijke organisaties werken en welke vraagstukken zij aanpakken.

De Provinciale Ondersteuning Vrijwilligerscentrale Limburg (POVL) is één van die maatschappelijke organisaties. Deze heeft als doel het verbeteren van de kwaliteit door ondersteuning van het vrijwilligerswerk in Limburg in het algemeen en van de vrijwilligerscentrales in het bijzonder. De activiteiten zijn er met name op gericht de vrijwilligers van de vrijwilligerscentrales te ondersteunen.

Via de Provinciale Ondersteuning Vrijwilligerscentrale Limburg vind je een vrijwilligerscentrale in je buurt.