Wij zijn Limburg
Werken

Zonder vrijwilligers geen verkiezingen

Het lijkt misschien raar, maar de verkiezingen voor Provinciale Staten kunnen alleen doorgaan doordat er zoveel vrijwilligers in touw zijn vandaag. "Als de voorzitter geen twee mensen bij zich heeft, moet de stemming geschorst worden", zegt Desiree Bosch bij het stemburo in Berg en Terblijt. Daar is een team van vijf vrijwilligers actief tijdens de verkiezingsdag. "Anders gaat het feest niet door". Om 6 uur vanochtend was Desiree al op pad.

Video: Zonder vrijwilligers geen verkiezingen

Contact met mensen

Desiree haalt eerst de stembiljetten op bij het gemeentehuis in Valkenburg. Nadat ze de negen dozen in haar kleine auto heeft geladen, tuft ze via de Cauberg richting stemburo in Cafe-Zaal 't Voske. "Ik doe het graag. Gewoon met de mensen contact hebben, dat is heel leuk."

Ze verwacht de dag rond 22.30 af te sluiten. "En dan hopen dat we geen verschillen hebben. Anders moeten we opnieuw gaan tellen. En als iemand wil komen kijken, dat kan. De telling is openbaar."

Wij zijn Limburg