Meer weten?

Zoek vacatures
Werken

Punten voor de Ruilwinkel Vaals

Herta Berkelie is een van de vrijwilligers van de Ruilwinkel Vaals. Ondanks dat ze met pensioen ging kon ze niet stil blijven zitten en zocht een plek waar ze de handen uit de mouwen kon steken. De winkel is ook een ontmoetingsplek voor iedereen. De koffie staat altijd klaar. “Ik vind het sociale aspect heel belangrijk", zegt ze. “Mensen hoeven niet persé iets mee te nemen, ze vinden het leuk om contact te hebben.”

Video: Punten voor de Ruilwinkel Vaals

Maatschappelijke organisaties

De Provincie Limburg werkt samen met diverse maatschappelijke organisaties. Veel van hen maken gebruik van vrijwilligers. Door goed samen te werken wordt kennisuitwisseling bevorderd en worden sociale verbanden versterkt. Uiteindelijk met als doel dat zoveel mogelijk mensen een rol kunnen spelen in de samenleving. In het beleidskader Maatschappelijke Organisaties 2017-2020 kun je lezen hoe dit wordt aangepakt.

POVL

De Provinciale Ondersteuning Vrijwilligerscentrale Limburg (POVL) is één van die maatschappelijke organisaties. Deze ondersteunt het vrijwilligerswerk in heel Limburg. Bijvoorbeeld met scholing en training op maat. Via de vrijwilligerscentrales vind je vacatures bij jou in de buurt.