Ook vrijwilligerswerk doen?
Zoek vacatures
Werken

Een nieuwe start

Shelly werkt als vrijwilliger bij de dierenambulance. Ze moest noodgedwongen stoppen met school, maar probeert tussen de dieren een nieuwe start te maken. Om met de werkervaring toch haar toekomst veilig te stellen.

Saamhorigheid

"Ja, ik wilde vroeger altijd dierenarts worden. Dat is het niet geworden, dit was daar het kortste bij." De saamhorigheid tussen de vrijwilligers is groot, zo zegt Shelly. "Iedereen heeft wel iets waarom hij hier is. Dus iedereen is toch verbonden op een manier." Bij de dierenambulance in Maastricht werken zo'n 50 vrijwilligers. De ambulancedienst biedt hulp aan dieren in nood, en beschikt over een opvangfaciliteit.

Iedereen is verbonden op een manier

Video: Een nieuwe start met de dieren

Maatschappelijke organisaties

De Provincie Limburg werkt samen met diverse maatschappelijke organisaties. Veel van hen maken gebruik van vrijwilligers. Door goed samen te werken wordt kennisuitwisseling bevorderd en worden sociale verbanden versterkt. Uiteindelijk met als doel dat zoveel mogelijk mensen een rol kunnen spelen in de samenleving. In het beleidskader Maatschappelijke Organisaties 2017-2020 kun je lezen hoe dit wordt aangepakt.

POVL

De Provinciale Ondersteuning Vrijwilligerscentrale Limburg (POVL) is één van die maatschappelijke organisaties. Deze ondersteunt het vrijwilligerswerk in heel Limburg. Bijvoorbeeld met scholing en training op maat. Via de vrijwilligerscentrales vind je vacatures bij jou in de buurt.