Wij zijn Limburg
Leren

Laat horen die mening!

Kinderen moeten leren om hun mening te laten horen. Om te vechten voor hun idealen. Daarom ging groep 8 van de Nieuweschool uit Panningen naar de Tweede Kamer. Om in debat te gaan met Mark Rutte en zijn ploeg.

Primeur

Daarmee had de Panningse jeugd een landelijke primeur. Het was de allereerste keer dat een Kindervragenuur werd georganiseerd in de Tweede Kamer. Uit 150 scholen waren vijf klassen gekozen. Het initiatief kwam van het kamerlid Rens Raemakers uit Neer.

De 11-jarige Sam van de Bovenkamp legt minister Van Engelshoven het vuur aan de schenen: "Waarom verdienen mensen met VMBO minder dan mensen met VWO?". En de 12-jarige Hamza Achak wil weten waarom we spreken van 'hoog-' en 'laag'-opgeleiden. Hij krijgt bijval van het kabinet met de toezegging dat dat onderscheid niet meer gemaakt zou moeten worden. Het Kindervragenuur moet een jaarlijks terugkerende traditie worden. Om de angst bij kinderen weg te nemen om hun stem te laten horen.

Video: Laat horen die mening!