Voor meer informatie over Stichting WereldWijd kijk je op de website.

Ook vrijwilligerswerk doen?
Zoek vacatures
Leren

Het plezier van anderen iets leren

Heinz van de Schoor komt uit een bekende Wessemse timmerfamilie. Nu helpt hij vluchtelingen met een nieuwe start.

Video: Helpen met een tweede kans

Een nieuwe start

In Eckelrade kunnen vluchtelingen bij de stichting Wereldwijd cursussen volgen. In het werken met hout, metaal of electro-techniek. Sommige vluchtelingen gebruiken die lessen om een baan te zoeken in Nederland. Afgewezen asielzoekers maken een nieuwe start in hun thuisland. Ze krijgen vaak een kist mee met materialen, zodat ze een basis hebben om in hun eigen land een eigen bedrijfje te beginnen. De tweedehands materialen in die kisten worden gereviseerd door vrijwilligers.

Mensen die graag willen, het is een plezier om die iets te leren

Heinz werkt al 15 jaar als vrijwilliger bij de stichting WereldWijd. "Als vrijwilliger breng je iets, maar je komt ook iets halen. Het bevalt me prima", aldus Heinz. Deze dagen werkt hij met een vluchteling uit Eritrea. "Mensen die graag willen, het is een plezier om die iets te leren", zo zegt Heinz. "in het timmeren is het vooral belangrijk om heel precies te werken. Als je dat kan, word je ook een goede timmerman."