Wij zijn Limburg
Leiderschap
Terug naar overzicht Stichting Samen Onbeperkt

Zuid-Limburg verkennen met de scootmobiel

Met de scootmobiel op pad, wie wil dat nou niet? Lekker in de stad door mooie straatjes, langs de Maas of de natuur in. John Storms trekt er graag op uit en heeft daarom routes bedacht die toegankelijk zijn voor iedereen in een scootmobiel.

Wegens succes vervolgd

De eerste vijf routes die hij eind 2016 maakte, waren een groot succes. John: "Ik heb veel positieve reacties gekregen. Dat smaakte naar meer!" Dus ging hij weer op pad. Mét zijn scootmobiel natuurlijk. Met grote zorg en op basis van zijn eigen ervaring stelde hij vier nieuwe routes samen.

Shop en stap

Er is wederom rekening gehouden met de lengte, de begaanbaarheid van de weg en de mogelijkheid om met de scootmobiel ergens te pauzeren. "Deze keer heb ik een route gemaakt waarbij ook ruimte is om te shoppen en te stappen. Deze route gaat dwars door het centrum van Maastricht. Er is voldoende gelegenheid om tussendoor te winkelen of even op een terrasje te genieten van een versnapering."

Grensverleggend

John gaat ook de grens over met zijn scootmobiel. "Maastricht ligt vlak bij de Belgische grens. Daar is veel moois te zien en te beleven. Daarom zijn er nu eveneens twee routes die gedeeltelijk door België gaan." En heb je meer zin in een tocht in de omgeving van Valkenburg? Ook die zit er deze keer bij!

De vier nieuwe routes zijn vormgegeven in een handig boekje met prachtige foto's van de omgeving. Benieuwd geworden? Kijk dan op de website van Stichting Samen Onbeperkt. De boekjes zijn ook te krijgen bij VVV Maastricht.

Dit artikel verscheen eerder in het magazine InZicht nummer 1 2018 van Stichting Samen Onbeperkt.