Meer weten?

Serve the City begon oorspronkelijk in Brussel. Ondertussen is het netwerk wereldwijd uitgebreid, met onder meer afdelingen in Kathmandu, het Mexicaanse La Paz of het Amerikaanse Annapolis. In Limburg heeft Serve the CIty een afdeling in Roermond en in Maastricht.
Naar de website

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Leiderschap

Serve the City

De wereld verbeteren? Begin in je eigen stad. Dat is de gedachte achter Serve the City. Een vrijwilligersbeweging in 65 steden, die sinds kort ook in Maastricht zit. "We verbinden het hart met actie."

Big Volunteer Day

Greet de Rechter organiseert de Big Volunteer Day, een dag waarop vrijwilligers helpen met een tiental projecten. Zelf coördineert ze de aanleg van een tuin in een Maastrichtse volkswijk. "We brengen hier iedereen samen", vertelt Greet. "Mensen uit de wijk, studenten, asielzoekers, jongeren uit het speciaal onderwijs. Dat is precies waar we voor staan. Deze mensen zouden elkaar normaal gesproken niet zo snel treffen. Maar vandaag wel. Dat is wat we doen. Showing kindness in a practical way."

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee