Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Leiderschap

Samen dromen met Lieke

Ze is het boegbeeld van een nieuwe Nike-reclame, duizenden Limburgse meisjes hebben haar als grote voorbeeld. Toch kwam het voetbalgeluk Lieke Martens niet aanwaaien. Juist dat doorzetten wil ze overbrengen op de jonge generatie.

Het gaat niet altijd even makkelijk

"Ik wil laten zien dat het niet zo maar is aan komen waaien. Dat ik gewoon heel moeilijke periodes heb gehad, dat ik stappen heb moeten maken om hier te komen. En dat het niet altijd even makkelijk gaat. Het is helemaal niet erg om eens een mindere periode te hebben, want daar kun je echt wel weer bovenop komen."

Verwachtingen

De voetbalster uit Nieuw-Bergen weet dat de verwachtingen hoog gespannen zijn voor het komende wereldkampioenschap in Frankrijk. Ze heeft haar eigen manier om om te gaan met die druk. "De verwachtingen zijn veel groter, dat hadden we niet voor het EK. Alles wat we deden was alleen maar goed. Nu hebben we natuurlijk verwachtingen, en ik hoop dat we aan die verwachtingen kunnen voldoen. Maar we moeten eerst zorgen dat we zelf tevreden zijn over ons. Dat is het belangrijkste."

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee