Meer weten over dit initiatief?

Naar website Leergeld Parkstad

Wij zijn Limburg
Leiderschap

Samen armoede bestrijden

De stichting Leergeld Parkstad heeft 71 laptops gekregen van hypotheekverstrekker Obvion. De stichting helpt kinderen die in armoede leven. De wachtlijst voor laptops was groot in Parkstad. "Meer dan 150 kinderen", zo zegt Paul Simons van de Stichting Leergeld. "Armoede is vaak een taboe. Kinderen willen toch meekomen met de rest. En dan is het fijn als ze bijvoorbeeld een laptop hebben. Dan tellen ze toch mee".

Samen voor Limburg

Bij de Stichting Leergeld Parkstad staan 3000 kinderen geregistreerd. Ouders die samen een netto inkomen van 1750 euro of minder hebben, komen in aanmerking voor de steun. Donateur Obvion wil het maatschappelijk initiatief uitbreiden. "We zijn nu gestart met de stichting Leergeld Parkstad. We spreken met Samen voor Maastricht, en we zitten met de Brightlands campus om tafel. Wat we willen bewerkstelligen is een soort Samen voor Limburg, waarin we met een aantal partijen in de omgeving de krachten bundelen."

Video: Stichting Leergeld

Over Leergeld Parkstad

Steeds meer kinderen in Nederland kunnen om financiële redenen niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenootjes heel normaal zijn. Zij staan vaak letterlijk aan de zijlijn. Zo ook een grote groep kinderen in Parkstad. Leergeld Parkstad wil deze kinderen laten meedoen! De stichting biedt deze grote groep minderbedeelde kinderen nieuwe kansen om deel te nemen aan schoolse en vrijetijdsactiviteiten, zoals sport, muziek-, zwemles of deelname aan schoolreisjes. Leergeld biedt hun hiermee een springplank, waardoor zij opbloeien, kennis en vaardigheden ontwikkelen en hun eigenwaarde vergroten.