Wie wordt het Erelid van de Vereniging?
Stem nu
Leiderschap

Kookboek met voedselbankproducten

De Maastrichtse Elly Hanselaar was zelf lange tijd klant bij de Voedselbank. Dat inspireerde haar om een receptenboek te maken met producten van de voedselbank.

Eten wat de pot schaft

Door privé-omstandigheden had Elly in die periode niet meer dan 40 euro leefgeld per week. Ze kreeg een begeleider toegewezen die haar moest helpen om uit het dal omhoog te krabbelen. Via haar buddy Monique kon Elly onder meer terecht bij de voedselbank. Daarover koesterde ze nogal wat vooroordelen. Maar in de praktijk bleek dat heel anders: “De vrijwilligers zijn ontzettend aardig, helpen iedereen met een glimlach en een vriendelijk woord. Een verademing,” aldus Elly bij Trajekt.

Het inspireerde Elly om een eigen kookboek samen te stellen. Gezien de beperkte keuze bij de voedselbank lag de titel Take Potluck voor de hand. "Eten wat de pot schaft". Het initiatief moet andere klanten van de voedselbank moed geven om ook de weg naar boven weer te vinden.

Video: Kookboek met voedselbankproducten