Meer weten?

Meer informatie over Kinderburgemeesters vind je hier. Neem ook eens een kijkje op de website van Spil in de Wijk.

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Leiderschap

Kinderburgemeester Spil in de Wijk

Britt Lendi is kinderburgemeester van Heerlen. Ze kan het College vertellen wat er echt belangrijk is voor kinderen. Britt deelde haar ervaringen in een workshop bij Spil in de Wijk 2019. "Qua veiligheid voor kinderen is er nog niet zo veel opgelost."

Bijna alle kinderen vinden veiligheid het belangrijkste

Overleg met Roemer

Britt bezocht de manifestatie van Spil in de Wijk, een bijeenkomst van mensen die zich allemaal kunnen vinden in de ambitie om er samen de schouders onder te zetten. Samen met een trotse opa en oma kon ze vertellen over het burgemeesterschap in Heerlen. "Ik overleg regelmatig met Emile Roemer. Als kinderburgemeester kunnen we de problemen van de kinderen uit de wijken bespreken. We zijn op scholen langsgegaan om te vragen wat kinderen belangrijk vinden. Bijna alle kinderen vinden veiligheid het belangrijkste. Dat er geen rotzooi ligt, en dat iedereen met elkaar kan spelen."

Britt komt uit Hoensbroek. Om de Heerlense stadsdelen te vertegenwoordigen, wordt ze bijgestaan door een aantal wethouders. Dat zijn Jenna Albers, Pien Vanhommerig en Victoria Bruggeman, die rouleren met het burgemeesterschap. Daphne Goddschmitz en Milan Weijers zijn de kinderraadsleden, die de wethouders helpen.

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee