Meer weten over het initiatief van Tristan?

Bekijk deze video en kijk op de website van Bloemenhart

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Leiderschap
Terug naar overzicht 4 vragen aan

Tristan Canisius uit Brunssum

De Vereniging Limburg wil je kennis laten maken met de jonge maatschappelijke talenten in onze provincie. Dit is het verhaal van Tristan Canisius (21 jaar) uit Brunssum. Hij begon met het initiatief Bloemenhart om eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan.

1. Stel je zelf even voor: Waar kom je vandaan en wat doe je?

"Mijn naam is Tristan Canisius, ben 21 jaar, geboren in Heerlen en woonachtig in Brunssum. Ik heb samen met een vriendin Desiree van den Eertwegh Stichting Bloemenhart opgericht. Wij bezorgen samen met onze vrijwilligers bloemetjes aan (eenzame) ouderen en daarnaast organiseren wij maandelijks activiteitenmiddagen bij Canadian corner in Brunssum. Dit allemaal voor ouderen in Parkstad-Limburg. Wij willen hiermee graag het verschil voor hen maken."

Mijn allergrootste droom is om mijn hele leven lang mensen blij te kunnen maken

2. Wat wil je graag bereiken? Wat zijn je dromen?

"Mijn allergrootste droom is om mijn hele leven lang mensen blij te kunnen maken. Daar word ik ontzettend gelukkig van. Tegenwoordig is het zo vreselijk wat er allemaal gebeurt in de wereld, dus ik probeer dat kleine lichtpuntje te zijn. We blijven heerlijk doorgaan met Bloemenhart en wie weet wordt het ooit zo groot dat we door heel Nederland bloemetjes gaan bezorgen. Dat zou fantastisch zijn! Maar we zijn nog lang niet klaar in Zuid-Limburg."

3. Wat motiveert jou om het verschil voor een ander te maken?

"Vanuit thuis heb ik altijd meegekregen om aan een ander te denken. Het hoeft niet groot te zijn, maar als je het maar vanuit jouw gevoel doet. Door stichting Bloemenhart heb ik ervaren hoeveel het kan betekenen als je aandacht hebt voor de medemens. Een bezoek, een bloemetje en een lach op jouw gezicht, kan een wereld van verschil maken voor de ouderen. De reacties zijn hartverwarmend, soms emotioneel maar heel mooi."

4. Laatste tip voor mensen die ook betekenisvol anderen willen helpen?

"Wat ik graag mee wil geven aan iedereen die iets wilt betekenen voor een ander: ga ervoor! Jij kan zelf het verschil maken. Met aandacht, liefde en een lach op jouw gezicht kun jij de dag mooier maken van een medemens. Wij zijn met onze stichting ook heel klein begonnen. Maar we zijn er gewoon voor gegaan en zijn nu ontzettend dankbaar voor alles dat we kunnen en mogen doen. Geloof dus in je eigen idee(ën)!"

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee