Wil je meer weten over het programma van Denise?

Kijk hier >

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Leiderschap

Het Power Platform van Denise

We mogen haar best de Limburgse Lucille Werner noemen. Ondanks een eigen handicap, helpt ze studenten met een beperking. Denise Vanderbroeck startte het PowerPlatform. Om te laten zien wat studenten met een beperking wel kunnen.

Studievertraging

Denise heeft zelf last van een bindweefselstoornis, waardoor haar gewrichten snel uit de kom raken. Daardoor liep ze studievertraging op in Rotterdam. En ze merkte dat ze eigenlijk nergens naar toe kon met haar probleem. "Toen ben ik samen met mijn studentendecaan gaan praten en gaan brainstormen. En toen hebben we andere mensen gezocht die ook een beperking hebben. Hoe heb jij dat nou gedaan? En zo zijn we op het idee gekomen om een platform te hebben voor en door mensen met een beperking, het Power Platform".

Zitterds Maedje

Het platform functioneert nu al een aantal jaren met succes in Rotterdam, maar als Zitterds Maedje wordt Denise ook in Limburg vaak gevraagd om advies. Ze zou het Power Platform daarom graag uitbreiden naar het zuiden. "Ik heb mensen nodig die er ook in geloven. Het gaat niet zozeer om geld, het gaat om mindset. Een school moet willen nadenken over de studenten met een beperking. Dat zijn er best veel, gemiddeld drie op de tien. Een instelling moet zich inzetten om die allemaal te laten slagen.

Zo werkt Limburg

De economie in Limburg groeit en de vraag naar personeel neemt toe. Positieve ontwikkelingen die niet alleen kansen bieden, maar die onze onze regio ook voor uitdagingen plaatsen. Het is belangrijk dat iedereen die kan en wil werken ook meedoet. De Provincie, gemeenten, werkgevers, werknemers en vertegenwoordigers van onderwijs en andere maatschappelijke instanties slaan de handen ineen. Hoe ze dat doen, lees je in 'Zo WERKT Limburg, Aanvalsplan Arbeidsmarkt'.

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee