Team Super-Maan

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Leiderschap

Een grootse sportprestatie met een gehandicapte vriend

Een grootse sportprestatie leveren met een gehandicapte vriend. En dat samen vieren. Het leverde Mathon van Eijsden en Glenn Wijntjens de Andre Willems Award op. Een prijs die in het leven werd geroepen om deelnemers te onderscheiden die iets speciaals doen tijdens de IronMan.

Meedoen aan een triatlon ondanks je spierziekte

Glenn lijdt aan de spierziekte ataxie van Friedriech. Ooit wilde hij meedoen aan een groot sportspektakel. Zijn vriend Mathon stelde voor om samen 4 kilometer te zwemmen, 180 kilometer te fietsen, en de marathon te lopen. Mathon voorop, Glenn mee in boot, fiets of rolstoel.

Video: With a little help from my friends

Team Super-Maan

Ruim 14 uur na de start volbrachten Glenn en Mathon de magische IronMan. Dat had niet gekund zonder de steun van hun vrienden, die zich verenigden in Team Super-Maan. Zij hielpen Glenn tijdens de wissels van zwemmen naar fietsen en lopen. "We zijn vrienden voor het leven", zo zegt Marc Geurts. "Het maakt niet uit wat de beperking van iemand is. Glenn steunen we sowieso al. Dat hoort erbij. Als vrienden doe je dat".