Wij zijn Limburg
Leiderschap
Terug naar overzicht Erelid 2018

En de winnaar is...

Met bijna 1400 stemmen is Tristan Canisius gekozen tot het Erelid van De Vereniging Limburg 2018. Dat werd op 29 november bekend gemaakt tijdens het Wij Zijn Limburg Festival in Heerlen.

Bloemenhart

Tristan Canisius (20) uit Brunssum verblijdt met zijn stichting Bloemenhart eenzame ouderen met een bloemetje. De stichting organiseert ook iedere tweede donderdag van de maand een middag voor de ouderen om gezellige en leuke dingen samen te doen onder het genot van een kopje koffie. “Ondanks dat hij uiteraard zijn eigen studie, werk en sociaal leven heeft, is hij altijd bezig om het andere mensen naar de zin te maken. De wereld heeft volgens mij te weinig mensen zoals hij”, zegt een van de aandragers over Tristan.

Video: Erelid 2018 De Vereniging Limburg

Award

Hans Teunissen, gedeputeerde Provincie Limburg, overhandigde namens De Vereniging Limburg een award en een cadeaucheque voor een belevenis naar keuze. De andere finalisten van de publieksverkiezing zijn Monique van Heesch-Webers uit Sittard en Puck en Juul Knols uit Maastricht.