Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Leiderschap
Terug naar overzicht Wij zijn Limburg

Dementie zit niet in je hart

Anjes Verheggen heeft jarenlang als geriater in het ziekenhuis van Roermond gewerkt. Daarbij heeft ze vaak de diagnose dementie moeten stellen.

Op een andere manier kijken

"We moeten op een hele andere manier naar mensen met dementie kijken", zo zegt Anjes. "Kijken naar wat mensen juist wel nog kunnen". Anjes werkt voor het project Dementievriendelijk Roermond. Door dit project moet de stad beter ingericht worden voor mensen met dementie. Het Roermondse project kreeg op 14 januari 2017 de Europese Vorsorgeprijs.

Ik wil mensen helpen een zo normaal mogelijk leven te leiden

Video: Europese prijs voor Roermonds dementieproject

Meedoen aan Dementievriendelijk Roermond

Om Roermond dementievriendelijk te maken is alle hulp welkom. Mensen die – op welke manier dan ook – willen meewerken aan de totstandkoming van een dementievriendelijk Roermond zijn van harte welkom! Je kunt je aanmelden via info@dementievriendelijkroermond.nl. Lei Janssens, projectleider ‘Dementievriendelijk Roermond’ neemt dan contact met je op om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Of kijk op www.dementievriendelijkroermond.nl voor meer informatie.