Gezondheid
Terug naar overzicht Week tegen Kindermishandeling:

20 t/m 26 november

Van 20 t/m 26 november is het de Week tegen Kindermishandeling.

Aandacht

In Nederland groeien ruim 118.000 kinderen op in onveilige gezinssituaties. Samen hebben we een belangrijke verantwoordelijkheid om de veiligheid van deze kinderen te vergroten. In de Week tegen Kindermishandeling wordt aandacht gegenereerd, niet alleen voor de aard en omvang van het probleem, maar ook voor wat we kunnen doen om de aanpak van kindermishandeling te versterken.

Foto-expositie in het Gouvernement

Ook in het Gouvernement in Maastricht werd daar hierbij stil gestaan, met de foto-expositie 'Unbreakable' van Therese Bravenboer. Therese Bravenboer is zelf slachtoffer geweest van kindermishandeling en initiatiefneemster van het project Unbreakable. In dit project schrijven slachtoffers één zin op die zij altijd te horen kregen van hun mishandelaar. De slachtoffers staan met deze zin op een grote portretfoto, herkenbaar en onherkenbaar.

Video: Therese Bravenboer vertelt over haar tentoonstelling tijdens de opening in het Gouvernement Maastricht.