Meer weten over Running Blind?

Runningblind Noord-Limburg is onderdeel van Atletiek Helden, en is bedoeld voor alle blinden en slechtzienden in de regio Noord- en Midden Limburg en een stukje Oost-Brabant.
Naar de website

Hoe positief gezond ben jij?
Test jezelf
Gezondheid

Running Blind: Helden rennen samen

Hoe kunnen blinde atleten blijven sporten? Atletiekvereniging Helden startte het project Running Blind, waarbij lopers hun blinde atleten begeleiden tijdens training en wedstrijden. Iedere zondag wordt er getraind op het Thyas-complex in Panningen. Ine Jacobs leidt de trainingen.

De ambities zijn groot

Door het initiatief in Helden liepen blinde atleten al mee in de Venloop en VenloStormt. Een aanvraag voor de marathon van New York wordt deze maanden behandeld door de Amerikaanse organisatie.

Video: Helden rennen samen

Mens centraal

Running Blind is een prachtig voorbeeld van Positieve Gezondheid. Bij Positieve Gezondheid staat de mens centraal en niet zijn ziekte of beperking. Positieve Gezondheid gaat om de veerkracht en de mogelijkheden die mensen hebben om te functioneren, ondanks beperkingen of aandoeningen van lichamelijk, geestelijke of sociale aard.