Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Gezondheid

Nieuwe sport, nieuwe kansen

Ruim 200 kinderen uit de groepen 3 en 4 maken kennis met de sporten die ze in Valkenburg kunnen spelen. "Na het afzwemmen is dit de leeftijd waarop kinderen zich gaan oriënteren op een sport", zo zegt Dominique Wienk, die als combinatiefunctionaris actief is in de gemeente. "Dus we laten ze zo veel mogelijk sporten proeven".

Sneller dan tennis

Valkenburg hoopt dat de nieuwe racketsport Padel jongeren aanspreekt. "Ik kom zelf uit het tennis," zo zegt Dominique, "dus ik ben zelf wel heel positief. We hebben twee nieuwe banen in Valkenburg, ik denk dat de kinderen het wel heel leuk vinden. Je speelt het iets sneller dan tennis."

Video: Joy zonder stick

Jongeren op gezond gewicht

Het project in Valkenburg past binnen het programma van Jongeren op Gezond Gewicht. "Valkenburg is een van de heuvellandgemeentes die aan JOGG meedoet. Waarin we kinderen stimuleren om veel te bewegen. Dat is eigenlijk wat we willen doortrekken binnen Valkenburg aan de Geul. Om iedereen weg te laten van alle computerspelletjes en de telefoons, maar lekker sportief bezig te laten zijn."

Weg bij de computerspelletjes en lekker sportief bezig zijn