Gezondheid
Terug naar overzicht We zijn zelf het medicijn

Hoe gezond zijn jouw hersenen?

Dementie is een nare aandoening waar geen medicijn voor is. Het aantal gevallen van dementie neemt de komende jaren schrikbarend toe. In Limburg gaat dat harder dan in de rest van het land.

Dat 30% van de gevallen van dementie te voorkomen is door een bepaalde leefstijl te bezigen is bij maar weinig mensen bekend. Proberen dementie te voorkomen is de beste optie die we hebben. Hoe eerder je daarmee begint, hoe beter het is. Ook voor mensen die nog maar een jaar of 40 oud zijn is het verstandig om met gezonde leefstijl aan de slag te gaan. Dat is beter dan wachten op een medicijn dat er misschien niet komt en bovendien zinvol omdat diezelfde gezonde leefstijl ook effect heeft op heel veel andere ernstige aandoeningen. We zijn zelf het medicijn dus. Wacht niet, begin nu.

MijnBreincoach app

Alzheimercentrum Limburg ontwikkelde in samenwerking met partners de MijnBreincoach app. Wil je meer leren over hoe 'gezond' jouw hersenen zijn en wat je zelf kunt doen om je hersenen gezond te houden of nog gezonder te maken? Doe dan de snelle test! De test en meer info vind je op wezijnzelfhetmedicijn.nl