Resto VanHarte

De ontbijtworkshops van KinderResto zijn een initiatief van Resto VanHarte. De organisatie wil een gezonde leefstijl bereikbaar maken voor ieder kind. Meer info

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Gezondheid

Gezond eten: jong geleerd...

"Zien eten doet eten". En daarom helpt Hanneke Philipsen de kinderen van basisschool Aan de Meule in Sittard om te ontbijten. Want slecht eten in de ochtend vertaalt zich vaak in mindere prestaties op school.

Smaakgeheugen

Hanneke weet hoe ze de kids aan het knabbelen krijgt. "We hebben als mensen een smaakgeheugen. Je moet iets 15 tot 20 keer proeven voordat je gewend bent aan de smaak. Dat probeer ik in deze sessies. De kinderen krijgen bijvoorbeeld hummus en avocado. Als ze dat lekker gaan vinden, eet je automatisch meer gevarieerde voeding. En dat is super gezond." Hanneke werkt als kindercoach voor Resto VanHarte, een project om juist via het eten de wijk een beetje gezelliger te maken.

Video: Eten kun je leren

Een vitaler Limburg begint bij de jeugd

Als het gaat om gezondheid en participatie geven we in Limburg prioriteit aan de jongere generatie. We willen dat alle kinderen gezond en veilig opgroeien. Als je als kind een gezond eetpatroon krijgt aangeleerd, ontwikkel je een gezonde levensstijl waar je de rest van je leven van profiteert!