Under my Skin

Under my Skin is een samenwerkingsproject van Tout Maastricht, In2Yourplace/ Levanto, Trajekt, Credohuis, Pension Jekerzicht, de Bijenkorf en Centre Céramique.

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Gezondheid

Een nieuwe dosis zelfvertrouwen

Vallen en opstaan, dat is het verhaal van de 24-jarige Linda. Als jong meisje in Valkenburg werd ze vaak gepest. Ze kreeg last van chronische vermoeidheid en raakte in een depressie. Na opname en jaren van behandeling door de GGZ heeft ze de weg naar boven gevonden.

Lady Gaga

Voor jongeren zoals Linda is het niet eenvoudig om volwaardig terug te keren in de maatschappij. Een rugzak is vaak een stigma, problemen in het verleden een stempel. Juist daarom werd de tentoonstelling Under my Skin georganiseerd. Kwetsbare, veerkrachtige jongeren kregen een fotoshoot, waarin een fotograaf hun dromen verbeeldde. Om het beeld van de buitenwereld bij te stellen, en de jongeren een nieuwe dosis zelfvertrouwen en zelfrespect te geven. Het leidde tot prachtige portretten van zakenvrouwen, popsterren, piloten en een Superman. Linda werd met haar tweelingzus Anne gefotografeerd als Alice in Wonderland. In het surrealistische decor van het Bonnefantenmuseum, met een jurk van Lady Gaga-couturier Marlou Bruls uit Elsloo.

Boost

“Je krijgt er echt een boost van”, zegt Linda na de opening van de tentoonstelling in Centre Céramique in Maastricht. “Ik zou jongeren vooral willen meegeven: ben niet bang om hulp te zoeken. Uit eigen ervaring weet ik dat het allermoeilijkste is om te weten waar je die hulp kunt krijgen. Waar moet je gaan zoeken? Dus als iemand je een helpende hand wil toesteken, neem die aan.”

Video: Linda in Wonderland