Stamceldonatie

Meer weten?Ā Kijk op de site van Matchis, het Nederlands centrum voor stamceldonoren.

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Gezondheid

Doneren om een leven te redden

Hij liet een voetbalwedstrijd tegen PSV schieten om een leukemiepatient te helpen. VVV-speler Lennart Thy kan een leven redden. Zeven jaar geleden stond Lennart DNA af om daarmee in de toekomst iemand met bloedkanker te kunnen helpen. Toen er een DNA-match was met een leukemiepatient, twijfelden speler en club geen moment. Het helpen van een leukemiepatiƫnt was belangrijker dan een wedstrijd in de eredivisie. Na het doneren van zijn bloed probeert Thy nu langzaam weer in vorm te komen.

Video: Empa-Thy in Venlo

Voorbeelden nodig!

Devereniginglimburg.nl is een verzamelplaats waarin we actueel zichtbaar maken hoe mensen en maatschappelijke partijen uit de hele provincie iedere dag opnieuw werken aan een vitaler Limburg. Voetballer Lennart Thy helpt met zijn actie indirect mee aan een vitaler Limburg door het goede voorbeeld geven. Zijn actie zorgt voor veel media aandacht en voor veel aanmeldingen als donor. Wie is het volgende voorbeeld in Limburg?