Ook een mooi initiatief?
Deel het!
Gezondheid

Kinderen en ouderen, een goede combi

Zorg • Ouderen • Jongeren
Een zorghuis waar jongeren omgaan met ouderen. In Heythuysen is het een groot succes. Zo bakt Toos iedere week vlaai met kinderen en dementerende ouderen. Het levert voor iedereen een leuke, leerzame middag op.

Het is zo mooi om met deze mensen te werken

Een stukje aandacht

Woon- en zorgcentrum Scheyvenhof koos in 2017 bewust voor het traject om verschillende groepen met elkaar in contact te brengen. Op een gerenoveerde boerderij worden de activiteiten georganiseerd. "Zorgmedewerkers zijn eigenlijk vanuit de routine bezig met technische zorg leveren. En wij zeggen: het is bij ons niet alleen technische zorg, maar ook dat stukje aandacht waarom mensen kiezen om bij ons te komen wonen.", aldus Miranda Schonkeren van Scheyvenhof.

Toos kijkt iedere week weer uit naar haar sessies met kinderen en ouderen. Thuis verzorgt ze haar eigen man, die kampt met hersenletsel. "De donderdagmiddag is van mij. Het is zo mooi om met deze mensen te werken. Daar krijg ik een bepaalde liefde van terug. Ondanks dat ze het vaak niet meer weten. Daar doe ik alles voor, echt waar."

Ook een mooi initiatief?
Deel het!