Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee
Gezondheid

De droom van Daniëlle

Daniëlle overleed twee jaar geleden. Maar haar droom leeft voort, met een nieuw zwembad voor mensen met een beperking. "Knuffelen, gewoon even fysiek contact samen, was voor ons op het einde alleen nog mogelijk in het water", zegt haar vader Tom. "Mooi dat dat nu mogelijk blijft voor andere ouders met zwaar gehandicapte kinderen."

Bewegingsvrijheid

Zo genieten vandaag Mariska en haar dochter Marijn van een uurtje samen in het water. `Normaalgesproken zit ze in een rolstoel, hier in het water heeft ze toch wat bewegingsvrijheid."
"Heerlijk, om met mama te tuttelen", zo voegt Marijn toe.

Video: De droom van Daniëlle

Half miljoen

Het zwembad in het Maastrichtse Heugem opende deze maand, nadat verschillende acties voor de Droom van Daniëlle een half miljoen euro hadden opgebracht. Veel mensen voelden zich aangesproken door de noodkreet van de familie Heijboer, toen bleek dat een nieuw zwembad niet was voorzien in de nieuwbouw van het multifunctioneel centrum van de Koraalgroep. Partijen als het Struyscomité, Zweit veur Leid, Vrienden van Maasveld verbonden zich aan het project, zwemster Ada Kok presenteerde een benefietavond bij Chateau Neercanne. Die gezamenlijke inspanning leverde de 500.000 duizend euro op, die nodig waren voor het therapeutisch bad. "Ongelooflijk", in de woorden van vader Tom Heijboer.

Droom die uitkwam

"Het is voor ons allemaal een droom die uitgekomen is", zo zegt Wim Swaak, regiodirecteur van Koraalgroep. "Het mooie van het nieuwe zwembad is dat het niet alleen open gesteld wordt voor cliënten van Maasveld, maar voor andere mensen met een dusdanige beperking dat ze geen gebruik kunnen maken van een publiek zwembad. Die zijn ook bij ons erg welkom."

"Dat is zo mooi", voegt vader Tom Heijmans toe. "Zo blijft Daniëlle toch verbonden aan dit zwembad."

Ook een inspirerend verhaal?
Deel mee