Erelidverkiezing

In Limburg zetten veel mensen zich dagelijks in voor een gelukkiger, gezonder en vitaler Limburg. Grote en kleine initiatieven die opgezet worden door vrijwilligers en gepassioneerde buurtbewoners. Juist die mensen verdienen het om in het zonnetje gezet te worden. Dat is het doel van deze publieksverkiezing waarin we op zoek gaan naar het erelid van De Vereniging Limburg.

Wie kun je nomineren

We zijn op zoek naar de frisdenkers en aanpakkers in Limburg. Ze doen iets omdat niemand anders het doet, omdat ze vinden dat het beter moet en kan. Om anderen te inspireren, uit te dagen of verder te brengen. Er zijn 3 voorwaarden voor de nominatie:

• De genomineerde zet zich op een buitengewone manier in voor een gelukkiger, gezonder, vitaler Limburg. Hij/zij is een frisdenker of aanpakker op het gebied van leren, werken, gezondheid, leiderschap of wijken.
  • De genomineerde is een persoon en geen organisatie of bedrijf.
  • De genomineerde is inwoner van Limburg.

Finalisten

De 3 genomineerden met de meeste publieksstemmen, gaan door naar de finale. Van hen maken we een korte videoreportage die gebruikt wordt voor de campagne op de social media-kanalen van De Vereniging Limburg. Het is natuurlijk de bedoeling dat de finalisten zoveel mogelijk publieksstemmen verzamelen.

Wedstrijdopbouw

1. Nominatieronde: van 24 september tot en met 7 oktober 2018 kun je iemand nomineren.
  2. Stemronde 1: van 8 oktober tot en met 21 oktober 2018 kan iedereen op de website www.devereniginglimburg.nl stemmen op zijn favoriet. Je kunt maar één keer op iemand stemmen.
  3. Stemronde 2: de 3 genomineerden met het hoogste aantal stemmen in ronde 1 gaan door naar de finale. Van 23 oktober tot en met 22 november 2018 kun je op een van de finalisten stemmen.
  4. Finale: op 29 november wordt bekendgemaakt wie de meeste stemmen heeft en wordt het erelid van De Vereniging Limburg benoemd.

Prijsuitreiking

Op 29 november 2018 wordt tijdens het ‘Wij zijn Limburg’ Festival bij Cultuurwerkplaats Zeezicht te Heerlen de winnaar van de verkiezing bekend gemaakt. Hij/zij ontvangt De Vereniging Limburg ereprijs en een verwenarrangement.