Wanneer en waar

Datum: donderdag 29 november 2018
Tijd: 13.30-19.00 uur
Locatie: Cultuurwerkplaats Zeezicht, Schelsberg 94, Heerlen

Heb je vragen of opmerkingen?

De Vereniging Limburg presenteert:

'Wij zijn Limburg' Festival

Zoveel mensen en initiatieven zetten zich elke dag in voor een gezonder en gelukkiger Limburg. Talent dat het verdient om een keer in de spotlight te staan. Dat (en meer) doen we op 29 november, tijdens het festival ‘Wij zijn Limburg’.

Trendbreuk

De Vereniging Limburg is een initiatief van de Provincie Limburg ter ondersteuning van de Sociale Agenda Limburg 2025. Gezondere en vitalere Limburgers is waar we voor gaan. Samen met onze partners hebben we al veel in beweging gezet op weg naar die trendbreuk in gezondheid en participatie. En we zetten deze koers voort door elkaar te inspireren en verbindingen te leggen. Hoe meer ambassadeurs, verbindingsofficieren en pioniers, hoe sneller de olievlek zich verspreidt. Want, Limburg dat zijn wij!

De parels van Limburg

Tijdens het festival ‘Wij zijn Limburg’ geven we talent dat zich inzet voor een vitaler en gezonder Limburg graag een podium. Je maakt kennis met de professionals, ondernemers en vrijwilligers achter de vele sociale initiatieven en de maatschappelijke organisaties in onze provincie. Zij zetten zich met hart en ziel in voor de hoofdthema’s van de Sociale Agenda: werk, leren, leiderschap, gezondheid, en wijken. Extra aandacht gaat uit naar het jonge talent in onze provincie. De opbrengst van de afgelopen periode wordt zichtbaar!

In werksessies, tijdens de open podia en alle andere activiteiten hoor je de verhalen achter de initiatieven. Laat je inspireren en praat mee over de uitdagingen van de toekomst. Daarnaast wordt tijdens het festival bekendgemaakt welk wijkproject de 'Onze Buurt' Award wint en benoemen we het Erelid van De Vereniging Limburg.

Video: Gedeputeerde Hans Teunissen

Programma

Cultuurwerkplaats Zeezicht is de perfecte locatie voor ons gevarieerde programma met boeiende sprekers, workshops en open podia.

13:30 - Ontvangst door presentator Sander Ruijters
14:00 - Opening en benoeming Erelid
14:30 - Keynote Wout van Wengerden, voormalig Nederlands kampioen polsstokhoogspringen en initiatiefnemer van het platform Kwetsbare Held
15:00 - Ronde 1 workshops en open podia
16:00 - Ronde 2 workshops en open podia
17:15 - Uitreiking Onze Buurt Award
18:00 - Afsluiting door Maud Wilms en netwerkborrel
19:00 - Einde festival

De talenten

Overzicht van de talenten die zich presenteren tijdens het festival: Coöperatie Verbindend Leiden & Ria Joosten, Eygelshoven Doet!, Ruilwinkel Vaals, Juupu, Dress for Success Maastricht, JongNL, Topvrouwen Roermond, Wij maken werk van werk, De pijler over armoede en jongeren, Kinderwijkraad, Project Gemeenschapszorg Noord-Limburg, Gezonde Basisschool van de toekomst, Senior Friendly Communities, JOGG, Oranjefonds, Gezondste regio 2025, De Talentenschool, Qleske, Doors2Open, Workshop Positieve Gezondheid.

Meld je nu aan!

Het festival is voor iedereen die bijdraagt (of wil bijdragen) aan een vitaler Limburg! Zoals de professionals en vrijwilligers achter de vele sociale initiatieven en de maatschappelijke organisaties in onze provincie. Maar ook anderen die inspiratie op willen doen, zijn van harte welkom.

Aanmelding is gesloten