Magazine

De Provincie Limburg stuurde in september 2016 een team van zes verkenners op pad. Ze spraken veel vernieuwers en doeners en zagen prachtige initiatieven op sociaal gebied: van werk, buurtgeluk, vrijwilligerswerk, jongeren, onderwijs tot gezondheidszorg. Hun bevindingen zijn samengevat in het magazine 'Limburg, waar het bloeit, waar het kraakt'

Wij zijn Limburg

De Vereniging Limburg

Over het leven van Limburgers, vóór het leven van Limburgers

De Vereniging Limburg is een initiatief van de Provincie Limburg, ter ondersteuning van de Sociale Agenda Limburg 2025. De Sociale Agenda is een beweging van en voor Limburg. Opgericht om samen te werken aan een gezonder en gelukkiger Limburg.

Een vitale samenleving met gelijke kansen voor iedereen in onderwijs, arbeidsmarkt en maatschappij. Een provincie waarin iedereen meedoet en meetelt. Dat bereiken we niet alleen, maar samen met alle Limburgers. Met jou dus! Daarom is iedere Limburger lid van De Vereniging Limburg.

Kennis en inspiratie

Er is in Limburg veel om je zorgen over te maken, maar er gebeurt ook veel goeds. Achter al die goede dingen zitten mensen. De Vereniging Limburg maakt die mensen zichtbaar. Door hen in de spotlight te zetten, successen te vieren en anderen te inspireren ook in actie te komen. Op dit platform delen we kennis, brengen we de verhalen van die Limburgers bij elkaar. In woord en beeld. Verhalen uit het leven van Limburgers, vóór het leven van Limburgers. Als bron van kennis. Als bron van inspiratie. Doe mee!

Meer informatie over de Sociale Agenda Limburg 2025 vind je hier

#WijZijnLimburg

Hoe kun je Limburgers inspireren en hoe kun je de provincie beter maken? Daar gaat het over in #WijZijnLimburg, een videoproject van L1 mede mogelijk gemaakt door de provincie Limburg. De video's zijn te zien op dit platform en op YouTube.