Stichting Buurtbus Bergen

Bergen

Beschrijving

De stichting heeft ten doel het bevorderen van het welzijn van inwoners in de gemeente Bergen in zijn algemeenheid, zich daarbij speciaal richtend op kwetsbare doelgroepen en de bevordering van de zelfstandigheid en zelfredzaamheid van ouderen in het bijzonder. De stichting draagt met het buurtvervoer bij aan de versterking van de leefbaarheid en aan het terugdringen van het sociaal isolement in de dorpen van de gemeente Bergen. Hiermee ondersteunt de SBB het langer zelfstandig functioneren van de mensen. Het is de bedoeling dat de bus bij oproep beschikbaar is en gereden wordt door vrijwilligers.

Hiermee worden even een boodschap doen, naar de bibliotheek, naar de huisarts, naar het ziekenhuis of deelnemen aan een van de georganiseerde activiteiten, zoals het Alzheimer café, fietsen, (volks)dansen, computerclub, sport en spel, yoga en nog veel meer, op een van de locaties, dingen die dan mogelijk worden.

Partners

Dit project is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Samenwerkingsfonds Zorgen voor Elkaar van de Provincie Limburg en het Oranje Fonds.

Status: In bedrijf
Startdatum: 01-01-2018