Gezonde Kindcentra van de Toekomst

Gemeente Peel en Maas

Beschrijving

In de Gezonde Kindcentra van de Toekomst wordt er bewust aandacht besteedt aan gezondheid en het leefstijlgedrag van kinderen. Ieder kindcentrum van Prisma en Hoera gaat aan de slag met thema's zoals voeding, beweging of rust en ontspanning. Ieder kindcentrum kiest hierin een eigen koers, passend bij het kindcentrum en haar omgeving. In het ene kindcentrum wordt bijvoorbeeld het bewegend leren geïntegreerd, in het andere kindcentrum wordt er middels een moestuin actief gewerkt aan gezonde voedingsgewoonten van kinderen. De Universiteit Maastricht evalueert de verschillende gezondheidsbevorderende interventies en bekijkt het proces waartoe ze tot stand komen. Hiermee wordt meer kennis en inzichten verkregen in de manieren waarop gezondheid een structurele plek binnen onderwijs en opvang kan krijgen.

Naam: Lies Bongers
E-mailadres: lies@prisma-spo.nl
Partners

Het project Gezonde Kindcentra van de Toekomst wordt uitgevoerd in de kindcentra van Onderwijsstichting Prisma en kinderopvangorganisatie Hoera kindercentra. De Universiteit Maastricht is betrokken voor de evaluatie van het project. Provincie Limburg en Gemeente Peel en Maas steunen het project, evenals diverse partner organisaties in de regio.

Status: Uitvoerende fase
Startdatum: 01-06-2019