@Ease

Bogaardenstraat 35A, Maastricht

Beschrijving

We weten dat 75% van alle psychische klachten begint voordat iemand 25 jaar wordt. Ondanks goede vormen van hulpverlening krijgt slechts een vijfde van de jongeren met psychische klachten op tijd de juiste zorg. De drempel om om hulp te vragen is vaak hoog. Veel jongeren schamen zich, weten de juiste instanties niet te vinden of krijgen te maken met lange wachtlijsten. Ook is het vaak moeilijk om zorg te krijgen wanneer klachten schommelen en er (nog) geen duidelijke diagnose kan worden gesteld.
@ease wil verandering brengen in deze situatie. @ease wil voorkomen dat jongeren te lang alleen doorlopen met hun problemen. We geloven dat praten over je problemen helpt. Jongeren voelen zich gehoord en minder alleen. Een enkel gesprek kan soms al genoeg zijn. Het lucht op, maakt ze sterker en kan vaak erger voorkomen. Door problemen sneller te herkennen en naar een oplossing toe te werken, wil @ease voorkomen dat er (later) langdurige zorg nodig is.

E-mailadres: maastricht@ease.nl
Status: In bedrijf