Smart and Fit

50 basisscholen in Zuid-Limburg

Beschrijving

Een gezonde leefstijl aanleren op jonge leeftijd is een goede voorbereiding op een gezonde leefstijl als volwassene. Als je gezond leeft, kun je positieve effecten ervaren op diverse gebieden. Bij kinderen staat een goede gezondheid bijvoorbeeld in verband met het gevoel van eigenwaarde of hun cognitieve prestaties. Omgedraaid is een ongezonde leefstijl op jonge leeftijd te koppelen aan een lager sociaal-emotioneel welbevinden of gezondheidsklachten op latere leeftijd.

Smart and Fit richt zich op de universele preventie bij kinderen, leerkrachten en ouders en is daarom een programma voor iedereen! Kinderen van de basisschool komen zowel voor schooltijd, na schooltijd als tijdens schooltijd via een of meerdere bouwstenen in aanraking met wat een gezonde leefstijl inhoudt. Onderwerpen als gezonde voeding, bewuste keuzes en sport en bewegen komen aan bod.

Naam: Dean Wolters
E-mailadres: dwolters@ecsplore.nl
Partners

Onderwijsinstellingen Kindante, Triade, Innovo en Movare. Fonty's Sporthogeschool, CIOS Sittard, SPRINT, Sportstichting Sittard-Geleen, Partners in Welzijn, Spelenderwijs.

Status: Uitvoerende fase
Startdatum: 01-01-2015