Éngele van Zitterd-Gelaen

Sittard-Geleen

Beschrijving

De Éngele van Zitterd-Gelaen ondersteunen gezinnen die de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen. Gezinnen die, om wat voor reden dan ook, in aanmerking komen voor de voedselbank kunnen in de regio Sittard en Geleen rekenen op een wachtlijst van maanden. In de tussentijd zijn er amper regelingen om deze mensen te helpen.
Binnen onze mooie stad heerst armoede en steeds meer mensen hebben niet meer de mogelijkheid om dagelijks een fatsoenlijke maaltijd op tafel te kunnen zetten. Wij proberen deze gezinnen te helpen met ons zogenaamde “Éngele pakketten”, waarmee we in willen zorgen voor een bijdrage aan een dagelijkse broodmaaltijd en warme maaltijd. Daarnaast ondersteunen wij gezinnen in de vorm van begeleiding naar de diverse instanties. Denk hierbij aan hulp bij het aanvragen van uitkeringen, de weg naar bewindsvoering, hulpschuldsanering maar ook hulp in de vorm van kleding en huisraad. Ook stellen wij kritische vragen als deze instanties zich niet aan hun afspraken houden en volgen we onze “bengele” tijdens hun traject.

Wij doen dit alles met een klein netwerk van vrijwilligers die, elk met hun ervaring en expertise, zijn of haar aandeel levert. We zijn continu op zoek naar sponsoring, in de vorm van levensmiddelen, kleding maar zeker ook in expertise. Wij streven ernaar deze mensen net dat ene steuntje te kunnen geven dat ze nodig hebben en ervoor zorgt dat ze het over een tijd weer helemaal zelf kunnen. We kijken dus naar de behoefte van de persoon zelf en proberen daar onze hulp op aan te passen.

De Éngele van Zitterd - Gelaen werken onafhankelijk van de voedsel- of kledingbank maar ondersteunen de gedachte om verspilling te vermijden en te helpen bij diegenen die het nodig hebben.
Denkt u dat u een aandeel kunt leveren of heeft u onze hulp nodig, op wat voor manier dan ook dan horen wij dat heel graag!

Naam: Monique Zandkuijl
E-mailadres: info@evzg.nl